Trevligt besök i butiken

I går när jag jobbade kom det in en väldigt trevlig kund(som ju dom flesta kunder är).
Men denna kunden var ingen mindre än George- från tv serien "Himlen kan vänta", lite nojjig blev jag...
Hur ska jag betee mig?
Vågar jag prata med honom? Vet han vem jag är?

Springer in till Birgitta som jag jobbade med och sa- vet du vem som är här?
Nej vem då?
-George sa jag, så vi for ut i butiken för att "kolla" in han, och visst där gick han i lugn och ro med en del blickar från övriga kunder som var i affären, och sen när han kommer fram och ska betala börjar han med att berömma butiken.
Vilken kund alltså.
När jag kom hem vid 23 snåret gjorde jag som jag brukar kollar in hans blogg för att se vad han hittat på under dagen och vad hittar jag då?
Jo läs:

Jag tycker ibland att jag har en perfekt logik.
En enastående logik!
Sara håller inte alltid med mig men ni får själva bedöma om min logik är bra, exemplet är lite långdraget men stå ut, logiken handlar om Er. I detta fallet så säger Sara att min logik för en gångs skull fungerar!

Vi var ute med hundarna, jag har en kass dag fysiskt så mitt bidrag till att ”gå” med hundarna är att agera chaufför.
Jag kör bilen med Sara och två stycken överlyckliga voffsingar som har BÅDE matte OCH husse i bilen!
Detta är fullt tillräckligt för alla fyra parter!

Men eftersom vi hade ett annat pressande problem, en viss avsaknad av mjölk till kaffet så var vi tvungna att stanna någonstans på väg hem för att inhandla detta organiska livsviktiga tillbehör till kaffet!
Nyfiken som jag är så ville jag pröva en ny butik och eftersom vi var i Södra Sandby så åkte valde vi det mer undangömda alternativet, Konsum och det var tur!

Jag kommer in i butiken och inser snabbt att det är fräscht, snyggt och att butiken påminner om vår saknade favoritbutik i Malmö  (Mästerlivs som ligger på Tessins väg).
De har ALLT i denna lilla kompakta komprimerade butik, så kul, så trevligt att hitta en butik med kul varor, bra kvalitet och lättillgänglig. Jag gillar kvalitet och fräscha varor, så jag blev glatt överraskad!

Korgen fylls med mjölk och självklart lite impulsköp, jag vandrar fram till kassan, ger en komplimang för att det var en trevlig och bra butik och Yepp, här kommer en del av min logik, det är ju en av de bloggläsare som följt med sedan starten…Hon med recept-tipset!
Så kul att träffa dig, det skall du veta! Så glad jag blev över dina ord!

Nu kommer vi till Logiken, de personer som läser denna blogg är ju först och främst:
1) Smarta
2) Trevliga
3) gör ett bra jobb!

Visst är det som så att jag inte bör bli förvånad över att hitta en så pass bra butik i Södra Sandby, det är ju en bloggläsare som jobbar där!

Han är väl för go denna mannen såg ut som en riktig nallebjörn ha ha ha.
Han förgyllde verkligen hela den kvällen, speciellt eftersom det senare kom in en kund som bara gnällde och klagade på allt som bara gick att klaga på.
Tur att det finns sådana kunder som George.

Och Nej jag bad inte om någon autograf..
Får väl se om det kommer in någon mer kändis i kväll...
Har ju killen från "Bonde söker man", nej fru skulle det ju vara, men han sökte ju en man....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0