Dax för en pause!

Min käre man har fått för sig att vi ska måla panelen i taken vita, dom är nu furufärgade, visst det blir snyggt, men vilket jobb!!!Först måste jag ju tvätta av dom med målarsoda, sen måla 2 ggr.

Har blivit färdig med hallen och håller på med 2:a stykningen i matsalsrummet och känner nu efter att målat i 1½ timme att jag behöver en pause för mina armar är helt slut av mjölksyra.

Sen ska vi bestämma vilken färg vi ska ha på väggarna....
Sen ska golvet i hallen bytas. I dag ligger det parkett, inte så bra när man går in det hållet med blöta skor, parketten tåler ju inte så mycket fukt som det blir av fuktiga skosulor.Även om vi har dörrmatta.
Golvet i hallen ska bli grått med mörka fogar, så det ska min underbara svärfar få lägga till oss när vi inte är hemma på några dagar, eftersom hallen ligger mitt i huset måste vi hålla oss borta.

Så här såg taket ut innan vi började måla:



och så här blev det:



Åter till målningen

Kommentarer
Postat av: Ida

det gör så himla mycket när taket blir vitt!

Har jobbat i färgaffär så vet hur grymt mycket jobb det är! Speciellt förarbete! Det är ju det som är så himla tråkigt också :P

Men himla snyggt blev det!

Kram Ida!

2010-01-19 @ 13:03:06
URL: http://liitenida.blogg.se/
Postat av: johanna

Hej! det blev ju fint :)

2010-01-19 @ 13:25:58
URL: http://denrosadammtussen.blogg.se/
Postat av: Susanne

Så mycket ljusare ni ska få det hemma nu då :-) Det blir ju jättefint, att du var så duktig målare?... hehe!

Kram på dig,

Susanne

2010-01-20 @ 09:47:01
URL: http://familjenstalnacke.blogspot.com
Postat av: Carro

Hallå stopp å belägg!

Ska du måla allt själv??

Akta så du inte tar ut dej...låt din älskling hjälpa till å måla då han kom med förslaget;0)

2010-01-20 @ 14:09:26
Postat av: Pernilla

om det va mats ide vf låter du inte han göra jobbet...hade jag gjort! karlgöra!

2010-01-20 @ 22:10:35
Postat av: Sabine

Oj oj oj vad många svar.Kul!

Visst det var Mats idee´och jag kan lova han började och gjorde klart hallen och halva matsalsrummet, sen finns ju vardagsrummet, toaletterna, köket och Alexanders rum kvar, så nog ska han få måla alltid

2010-01-21 @ 15:13:18
URL: http://rydstroms.blogg.se/
Postat av: Carro

Bra!

Heja Sabine

2010-01-21 @ 19:02:34
Postat av: Coopnörden

ÄNTLIGEN!!!!!

2010-01-25 @ 13:43:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0