brrrrrr

I morse när Mats och jag skulle gå morgonrundan med Kelly var det sååååå kallt 13,5 minus grader.
Trots långkalsonger och tjocka termobyxor frös jag så jag skakade och hackade tänder, så det blev till att småspringa rundan för att sen komma in i värmen och värma mig med en kopp kaffe...och det var nog den godaste koppen kaffe jag dryckit på länge.

Nu är äntligen isen på Sövdesjön frusen så jag måste skaffa mig skridskor så jag också kan pröva om jag kan åka eller om barnen får hjälpa mig som jag hjälpte dom när dom var nybörjare...rätt ska var rätt tycker jag.

Idag eller i morgon ska julen ut från mitt hem, ljusstakarna och stjärnorna får väll stanna ett tag till, men granen och tomtarna vill jag ha bort nu och alla juldukar, vill ta en tur till Stoff och Stil också för inköp av vårgardiner.
På samma gång då hälsa på Pernilla och hennes lille kille om hon orkar vill säga....
Man är ju tyvärr rätt slut när man fött barn....men du Pernilla orkar kanske med en liten!!! stund?

Känns som en evighet sen jag skrev här och mycket har ju hänt:
Julen är över...
Nytt år har vi...undrar vad det för med sig....
Kan ju säga att det började bra:
Har bestämt mig för att köpa 1st trisslott varje gång jag jobbar i butiken, sagt och gjort igår vann jag 50:- ingen stor vinst men alltid en början...fler sådana så blir det en lycklig fru här i Sövde... Drömma går ju, jag drömmer om en storvinst och Mats om ett hus eller lägenhet i Italien...vårt eget... Fast om jag vinner storvinst kan jag ju köpa en till honom...hm hm hm.
Ja vad jag drömmer....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0