Serie spel hemma i Sjöbo

Idag har jag och nästan hela familjen(Kelly stannade hemma) tillbringat dagen i Färsingahallen här i sjöbo för attPontus och Mats spelade seriespel här med klubben.
Vår underbara tävlingsledare Annelie skrev detta som jag tror kommer att hamna i tuideningen nästa vecka, men som den  jag är kan jag så klart inte låta det vara utan skriva in det här på min kära blogg, så här kommer det:


Hejsan vänner!

 

Nu ska ni sträcka på er. Vi har ett helt underbart serielag. Bara som ni vet det

 

skickar resultat från seriespelet omgång 5.

 

Kävlinge/F2-Veberöd 2                    6-2

Sjöbo - Bjärred 3                            6-2

 

Sjöbo- Veberöd                              8-0

Kävlinge/F2- Bjärred 3                    8-0

 

Bjärred 3- Veberöd 2                      4-4

Kävlinge/F2-Sjöbo                          6-2

 

information från de olika lagmatcherna

 

jag har inte sett sjöbo bmk spela sen förra sammandraget. jag blev mycket imponerad hur laget o spelarna hade utvecklats på det senaste året.

 

vem som har utvecklats mest har jag svårt att säga men alla våra ungdomar har gått framåt-

 

Filippa Bengtsdotter o Lovisa Wihlborg har utvecklats till ett bra dubbelpar. De fungerade mycket bra tillsammans på banan. Lovisa Wihlborg har också blivit mycket bra som singelspelare o utvecklats enormt mycket på ett år. Filippa Bengtsdotter fungerade tillsammans med mixpartnern Jesper Malm. Nästa säsong kommer de bli ännu bättre i mix.

 

Sen måste jag också få tillägga att våra killar Jesper Persson, Willliam Andersson, Charley Lemland, Pontus Rydström har också utvecklats detta år. Jesper o William har varit med i laget sen vi började spela seriespel igen. Charley o Pontus har vuxit som spelare detta år. Det var underbart att se våra ungdomar som har vuxit som spelare o som lagkamrater.

 

Jag får inte glömma Mats Rydström, Niklas Lidholm o Inge Wihlborg. De har varit goda förebilder för våra ungdomar o goda ledare. Jag måste beundra dem att de aldrig har gett upp hoppet fast det har sett mörkt ut många gånger. De är verkligen värda var sin jättestor guldros för deras jobb.

 

Lite info från första matchen mot bjärred.

Det var en bra match med många fína matcher. William o Charley förlorade sina matcher men det var inte med stora siffror. Charley spelade en tre setare. Bjärred har också ett ungt lag som också kommer att utvecklas.

 

andra matchen mot veberöd

Det var sjöbo första match där de vann alla matcher- helt underbart för dem. Siffrorna var ganska övertygande för sjöbo ingen tre setare. Veberöd har också ett ganska ungt lag. de kommer också utvecklas till mycket duktiga spelare. Vissa av dem känner man igen sen Sjöbo Cup.

 

tredje matchen. mot Kävlinge/F2

Där hade inte sjöbo något att sätta emot. De var mycket starkt lag med många rutinerade spelare. Lovisa vann damsingel. Mats o Niklas vann herrdubbel 1.Jag måste ändå säga att hela laget kämpade enda in till sista bollen. Lovisa/Filippa förlorade dubbeln med 20-22, 21-18. Niklas spelade 3 setare 21-14, 18-21,18-21. Pontus 15-21,20-22.  Dessa 3 matcher kunde lika gärna sjöbo vinna om man tittar på matcherna som helhet. Det var 3 mycket bra matcher om inte de 3 bästa matcherna. Här såg men verkligen hur de har utvecklats som spelare

 

Som matchledare måste jag säga att det var en trevlig dag. Många fina matcher. Vill gärna passa på tacka alla som hjälpte till denna dag.

 

Jag är oerhört stolt över vårt serielag. De har haft två tuffa säsonger o aldrig gett upp hoppet att ta hem en seger.

 

MVH

Annelie

Våra killar och tjejer i Sjöbo Bmk är bara så underbart duktiga både som ledare och spelare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0