Måndag igen!!!!

Kan någon tala om för mig varför tiden går så fort när man är ledig?
Varför går den inte lika fort när man har en vecka att jobba?

Denna helgen gick alldeles för fort, tycker inte jag har hunnit göra så mycket som jag skulle vilja..men när gör man det!

Vi fick iallafall in utemöblerna innan det ordentliga snöfallet kommer(om det kommer)

I går tog vi(Mats och jag)det rejält lugnt, låg i sängen till kl.10,30 så en Wallanderfilm "prästen" ganska så bra.
Sen blev det en tur till Ystad för inköp av en ny boxerdekoder- den andra gick sönder i lördagskväll!!! så typiskt fick se en film när vi skulle sova istället för vanlig tv de t blev Johan Falcks "Leo Gant" lika bra som dom andra filmerna om Johan Falk.

Idag börjar Pontus sin praooch som vanligt hade han "glömt" det, hans kompis magnus påminde honom igår och frågade var han skulle vara -va? sa Pontus, det är inte denna veckan. Alltså har han inte fixat nån prao plats, så imorse fick jag följa med till skolan för att försöka hitta en plats till honom, efter 2 timar är det fixat:denna veckan blir det dagis med de lite äldre barnen(tror nog det kommer passa honom) sen nästa vecka är det ju höstlov så då blir det ingen prao utan veckan därpå ska han vara i skolan med årskurs 3-5 hålla i idrotten tisdag och torsdag sen hänga med Kalle på hans lektioner och vara på fritids. Långa dagar blir det för han, i skolan blir det kl.8-16 vare dag, dagiset vet jag inte, men det är ju så arbetslivet ser ut, så han vet vad som väntar....
Själv ska jag koka mig en god kopp kaffe och njuta av tystnaden här hemma innan Alexander kommer kl14 Pontus vet jag som sagt inte när han dyker upp.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Ingen lärare som sagt något i malmö skulle allt va klart länge innan o godkänt av skolan.

Visst går helgen snabbt o man hinner inte hälften av vad man önskade, har samma problem här. O jag känner panik om vi inte blir färdiga i lägenheten innan bebben kommer om ca 7 veckor...

2009-10-19 @ 15:42:23
Postat av: Pernilla

Ingen lärare som sagt något i malmö skulle allt va klart länge innan o godkänt av skolan.

Visst går helgen snabbt o man hinner inte hälften av vad man önskade, har samma problem här. O jag känner panik om vi inte blir färdiga i lägenheten innan bebben kommer om ca 7 veckor...

2009-10-19 @ 15:43:01
Postat av: Pernilla

Idag har vår hund Ville blivit pappa till en liten valptjej:)

2009-10-19 @ 18:38:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0