Helgen över

Ja då var det måndag i gen...vad tiden går.

I går snöade det tydligen här i Sövde, ja jag vet inte för jag jobbade i Södra Sandby, det var Pontus som berättade det när jag kom hem. Usch då är vintern på väg.
Jag vill INTE!!!!!!
Behöva ta på tjocka tröjor, tjocka jackor, vill inte, men det spelar ingen roll vad jag vill för vintern kommer ändå.

Inser att vi måste ut och handla, killarna behöver nya vinterjackor, vantar.
Själv har jag allt utom vinterskor, en ny jacka skulle jag vilja ha, men den får vänta tills vi åker till Ullared i början eller mitten på december för vår årliga julmarknadstripp och inköp av julklappar. Jag får använda min gamla så länge.

En fulltecknad almanacka har jag denna veckan:
Måndag: utvecklingssamtal med Pontus och jobba på kvällen
Tisdag: Jobba hos tanten
Onsdag: Vara med Alexander i skolan, dom får ta med sig ett husdjur, fast vi tar inte med kelly, det kommer så många andra hundar och hon vill så gärna hälsa och leka med alla, så hon får stanna hemma. Istället får Alexander berätta om sina fiskar, det blir lugnare så.
Sen är det jobb på kvällen i butiken
Torsdag: Jobba i butiken
Fredag, lördag, söndag: LEDIG, äntligen, jag kan sitta med symaskinen hela fredag, lördag, söndag, oh vad skönt det ska bli.

I går fick vi fint besök av gammelfarmor Wera, trevligt besök med trevlig fika, detta måste vi göra om snart....

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Vilken lyx du har som får en hel helg o bara sy för dig själv...

2009-10-13 @ 12:25:33
Postat av: Sabine

ja visst har jag tur!!!

Fast vet inte om det blir som jag vill...det vet man ju aldrig förren efteråt.

har ju suttit och sytt hela förmiddagen, det blev en fleecejacka till lilla nallen,bild kommer kanske

2009-10-13 @ 14:11:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0