Ja ha då var helgen över

Måndag igen....var tar helgen vägen?
Höstlovet är slut...och inget ville killarna göra (inte jag iheller)
Faktiskt var det skönt när klockan ringde i morse...jag ska äntligen få en dag för mig själv, ingen som vill spela tv-spel hela tiden, så jag inte får se något förren det är kväll, ingen som snor datan hela tiden och framför allt det är inget tjat om att -"Vi är hungriga" hela tiden.
Usch det låter ju som att jag tycker det är jobbigt med barnen...men det gör jag inte JAG ÄLSKAR JU MINA PÅGAR även om det blir en del gnat och tjat.

Pontus målade om sitt rum i helgen det blev kanon fint.
Han kanske ska bli målare?
Nu är det bara lite tavlor som måste införskaffas och mattor, kanske en fåtölj eller bäddsoffa, ett bord, en bokhylla
ja mycket saker behövs det när man ändrar om i ett killrum.
Det var ju tyvärr många år sedan vi gjorde något med hans rum så nu får han väll ha nya grejor.

min duktige målare

Så här såg det ut innan Pontus började måla, här har han maskerat listerna och täckt över  garderob, tv,säng




och så här blev resultatet, lite finns ju kvar för Mats att göra t ex fästa upp lampsladden...
Visst var det svårt för mig att inte lägga mig i utan att Pontus skulle göra det själv men som den mamman man är vill jag ha ett finger med i allt.

Det var ju halloween i helgen....

Min egen lieman med godispåsen som var fylld till hälften när han kom tillbaka efter 1 timme, så folk måste ha varit beredda på "Bus eller godis".

Idag ska jag gå ut med grannens hund Bellman, så det är bäst att jag gör det nu innan regnet kommer.
Ska ta med kameran, för med 2 vilda hundar i skogen vet man aldrig vad som kan hända.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0