All heder till kvinnor

Usch vilken vecka och ändå är den inte slut på några dagar.

Måste bara ge all heder till ALLA KVINNOR SOM JOBBAR DAGTID måndag-fredag att ni bara orkar...
Hur gör ni för att hinna med allt som ska göras....laga mat, städa, ha tid för er själva...
Förklara gärna för jag fattar inte....

Att jag undrar är för att denna veckan som nästan är slut har jag jobbat 3!!morgnar i rad och jag är helt slut, jag jobbar 7.30-16.00 och pallar inget när jag väl är hemma och då ska det ju fixas midda, hunden måste ut, jag måste ....ja mycket.
känner att jag behöver tips!!!!
Försöker organisera att maten är hemhandlad, men för tusan den ska ju lagas också.

Nu säger ni säkert "Du har väll en man ?"
Jo visst man han jobbar 7.30-17.30 så där är inte mycket att hämta.

Nä jag måste ha mina jobbkvällar känner jag, då kan jag fixa med städning, matlagning mm på dagarna när jag är ensam hemma. 

Nu känns det med en gång lite bättre!!!! Tack kära blogg!!!! Älskar detta bollplank


Imorgon lördag ska Pontus och jag på seriespel i Eslöv, Pontus ska spela badminton, sen efter det ska jag jobba mina 6 timmar sen hem och äntligen krypa ner i min älskade säng och vakna pigg på söndag morgon av doften av nybryggt kaffe och färska frallor som min älskade har kört och handlat till mig. 
Efter det blir det väll en skön promenad i skogen med Kelly den stackaren som knappt sett sin matte på hela veckan..snyft.

Nu måste jag ta och kolla in dom andra bloggarna för det har jag inte hunnit med det heller. 

Kommentarer
Postat av: Susanne

Planering Sabine, allt handlar om planering! Och att dela på sysslorna! Fast det där med tid för sig själv, nja den biten blir nog ganska eftersatt förstås...

Njut nu av din sköna söndag i morgon, det är du värd efter allt jobb! :-)

Kramis,

Susanne

2009-11-07 @ 10:06:23
URL: http://familjenstalnacke.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Det är livet! Så har vi dom flesta och tid för sig själv får vi väl när vi blir gamla... Nu fortsätter jobbet även när man kommer hem från jobbet som försörjer oss :( .

2009-11-07 @ 12:50:56
Postat av: Carro

Bra karl reder sig själv heter det ju...

2009-11-07 @ 23:44:04
Postat av: Jenny M

Jaaa... Planering är sannerligen rätt ord i detta sammanhang! Och det är ju bara tusan vad det ska vara svårt att få till det! Men det är bara att kämpa på - vi är många i samma båt! ;-)

Ha det gott, Sabine!

Kramkram, Jenny

2009-11-08 @ 14:41:35
URL: http://jennymansson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0