Vilken snygging

Enligt mig i allafall. En låt måste han ju också få tillägnat sig. Min underbara man.

Mats har blivit intervjuad i Skånska Dagbladet och i Ystad Allehanda och här kommer det som var med i dagens tidning. Min Goe man.....

 
Mats Rydberg som är ny butikschef på Coop Konsum vill gärna utveckla delikatessavdelningen mer.
Bild: Sprisse Nilsson Förstora bild »

Mats tar över på Coop Konsum i Skurup

Publicerad: 21 mars 2009, 01:15

En 38-årig Sövdebo som gillar idrott och gärna vill satsa på delikatessen. Mats Rydström är sedan i tisdags ny butikschef på Coop Konsum vid Femkorset i Skurup.

Innan han i början på veckan började som chef för de 22 anställda på Coop Konsumbutiken i Skurup jobbade han på biluthyrningsföretaget Hertz. Men Mats Rydström är definitivt inte ny i butiksbranschen, och inom Coop har han jobbat i ungefär 15 år.

- Jag började sommarjobba i en matbutik när jag gick i skolan. Och sen har det flutit på, säger Mats.

För några år sedan ville han testa annat och fick jobb på Hertz, ett jobb där arbetstiderna var mer regelbundna. Men till slut lockade ändå butikslivet:

- Det var trevligt att jobba på Hertz och en erfarenhet jag absolut inte skulle vilja vara utan. Men det är en speciell känsla med en butik. Pulsen vid högtider som jul och påsk, att man träffar en massa folk - det kändes helt rätt att komma tillbaka till det, säger Mats.

Delikatessavdelningen - där man nyligen öppnade en manuell disk igen - är något som Mats hoppas kunna utveckla ännu mer framöver.

- Egen färdigmat och sallader är något vi bör satsa på. Och något jag också vill jobba vidare med är teamarbetet. Vi är ju inte en lågprisbutik utan vi måste konkurrera på andra sätt.

Beslutet att butiken ska fortsätta med Skånemejeriers mjölk parallellt med Arlas sortiment togs dock före Mats tillträde som butikschef.

- Det är en hel del kunder som frågar om det. Men vi kommer att ha båda delar.

Privat bor Mats Rydström, som är uppvuxen i Limhamn, sedan sex år tillbaka i Sövde med fru och två barn. Det stora intresset är idrott. Fast numera går barnens badmintonträning före det egna idrottandet, konstaterar Mats.
Ulrika Wangel
[email protected]

Kommentarer
Postat av: CoopNörden

Lite dåligt varutryck i deli-disken, tycker jag.

2009-03-22 @ 08:28:54
Postat av: Biggan

Kul att se gubben din i riktiga kläder igen! Jag menar att den där gula brottaruniformen han hade på Hertz hade väl inte så mycket pondus över sig!

2009-03-22 @ 11:30:36
Postat av: Brorsan

Bara en kan vá bäst ..... COOP givévis .... :=)

2009-03-25 @ 16:57:44
Postat av: Sabine

hej mamma du är jetesne

















2009-03-26 @ 19:38:29
URL: http://rydstroms.blogg.se/
Postat av: Sabine

Tack Alexander för dina goa ord,du är också jättesnäll och vet du vad -Mamma älskar dig.

Puss min gullunge. Kramar din mamma

2009-03-26 @ 20:39:34
URL: http://rydstroms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0