Solen skiner

Ja då tittar äntligen solen fram.....Underbart!

Började morgon med att lata mig i soffan med en god frukost och en  hyfsad film, idag blev det

Patrik 1,5 (+ Digital Copy)
En lite sentimental film som jag som vanligt började tjuta till( jag är ju ganska så blödig)

Efter att ha lata mig i 2 timmar ringde Helene och frågade om jag var sugen på en runda med hundarna? Och det är ju klart, så på med kläder och iväg. Det blev en bra runda och nu ligger Kelly vid mina fötter och snarker så nöjd.

Jag har ju inte skrivit på några dagar...inte haft något roligt att skriva om eller speciellt rättare sagt. Men i fredags var det Pontus sista praodag och han fick ett häfte som nästan alla barnen (några var sjuka) hade ritat och skrivit i den blev han jätteglad för speciellt från vissa barn som hade skrivit vad han var bra på och att han var rolig och att dom ville ha honom kvar i klassen (klart han är ju Alexanders brossa och han (Pontus) tycker ju om att spela fotboll och det gör ju inte fröknarna på rasterna.

Pernilla du skrev att du tyckte jag skulle byta ut middagstipset och här kommer ett annat

Pannbiff med stekt lök och potatis

Jättegott och enkelt! pannbiffar finns att köpa färdiga om du inte orkar göra egna, har för mig nämligen att du inte tycker det är såååååå roligt att laga mat, fast det stämmer kanske inte längre?

Nu väntar symaskinen på att Majas dockkläder skall bli klara så jag fortsätter skriva en annan dag, men glöm inte skriva något när NI läst på bloggen

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Helt rätt, gillar inte att laga mat , ett nödvändingt ont, idag har bintti opererat ögat så hon har beställ middag idag , det blir kycklingsallad, enkelt.

2009-03-09 @ 15:18:10
Postat av: Susanne

Tjena Sabine, och tack för kommentaren :-) Visst är det så att man alltid prioriterar familjen, men det är ändå frustrerande när man egentligen vill så mycket, men att tiden och orken bara inte räcker till... grrrr! Idag kunde Sofia äntligen få gå till skolan, gissa om hon var lycklig! Linnea, som ju drabbades lite hårdare, har lite svårare att komma igång att äta igen, så vi är hemma idag också. Man får ta en dag i sänder, men FY vad jag är trött på alla sjukor och baciller!!!

Ha det så härligt i solen idag :-)

Kram,

Susanne

2009-03-10 @ 09:13:28
URL: http://familjenstalnacke.blogspot.com
Postat av: Brorsan

Receptet på "Pannbiff med stekt lök och potatis" tack ... ;=)

Skulle sitta gött de helgerna som jag pausar från cambridge-kuren.



Hälsar

Storebror

2009-03-12 @ 20:26:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0