Min stackars lille påg

Ja denna gången är det Alexanders tur att bli sjuk.
Han är bonnaförkyld(riktig skånska det) och det har satt sig på ögonen också. Lille stackaren.....
har precis kommit hem från farbror doktorn med han -diagnosen lyder:
Bakterie infektion på övre luftvägarna och ögoninflammation- penicillin i 7dgr.

Sagt och gjort ut från doktorn och in på apoteket för att hämta penicilinet och tjaffsa om smaken på Kåvepenin, för det finns två "smaker" frukt och choklad, eftersom jag är som jag är smakar jag på all flytande medicin som mina barn får och vet att fruktsmaken smakar pecka det gör i och för sig chokladen också men inte lika illa. Efter en del diskussion fick jag som jag ville det blev choklad. jippie jag fick som jag ville.Sen in och köpa nyponsoppa som tar bort det äckliga efteråt och Billys pizza eftersom gossebarnet mitt vill ha det, inte för att han äter upp mer än halva men det får väll vara...
Också en liten påse chips så han blir törstig och jag blir nöjd för han dricker.

Nu orkar jag inte skriva mer för efter lite sömn i natt vill jag gå och lägga mig en stund.




Kommentarer
Postat av: Pernilla

Då får du pyssla om lillkillen ordentligt.

2009-03-31 @ 08:26:58
Postat av: Sabine

tack Pernilla, men han gick till skolan idag, mådde mycket bättre

2009-03-31 @ 10:25:10
URL: http://rydstroms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0