måndag

Ja så var det en ny vecka igen.Usch vad tiden går, jag tycker inte jag hinner med något.
Helgen som gick jobbade jag fast hann ändå inom Stoff och Stil, (Alexander skulle på kalas på Big Bowl också var det en stund över innan jag skulle börja jobba så jag tog en tur inom där) hittade ett underbart tyg i krossad velour blå/lila och sammets mjukt får väll se vad det blir till kanske en klänning eller så blir det till dockorna eller nallarna.

Som vanligt när jag jobbar missar jag melodifestivalen på TV men jag kan ju lyssna på radion, och det gjorde jag ju och halva butiken också, tyckte Agnes låt var bra  men det är ju svårt att uttala mig om dom andra när jag bara hörde en liten snutt av dom men jag ska se reprisen i dag på tv innan det är dax att jobba.

Igår var det ju Vasaloppet och Mats och jag har en tradition om detta nämligen att ligga i sängen och kolla och äta frallor och dricka varm o´boy och kolla in om det finns några roligt utklädda typer eller någon man "känner", då vi tröttnade efter en  stund blev det till att sätta igång en film det blev
Bangkok Dangerous
En hyffsad film eftersom jag höllt mig vaken, efter den var det dax att ta en halvlång promenad med doggen innan det var dax att åka till jobbet.
Och idag har jag hunnit med att vara och handla mat för veckan det blir:

Måndag: Pytt i panna med ägg
Tisdag: Ugnsstekt fläskkotlett med potatis, sås och rödkål
Onsdag: Köttbullar, potatis. gräddsås
Torsdag:Falukorv och broccoligratäng med potatis

Lite tips för er som har svårt med middan. ni kanske undra hur jag kan komma på middag för 4 dgr inte så svårt när man jobbar i butik, man kollar vad kunderna handlar sen är det bara att skriva upp det och handla... fixat och se man spara pengar... inga inpulsköp här inte.... hmhmhm visst något litet choklad kanske slinker ner i vagnen men lite gott får jag j8u ha.
Ska försöka att skriva in receptet på Korv och broccoligratängen om jag hinner

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej skickar hälsning till mina barnbarn.

Hälsar din mamma och ÅKE

2009-03-06 @ 23:41:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0