Korv och broccoligratäng

4 portioner                          Ugn 225 grader

500g broccoli färsk eller fryst
800g falukorv
4 msk vetemjöl
6 dl mjölk
2 msk smör eller margarin
4-5 msk senap
4 dl riven ost


Sätt på ugnen

Dela broccolin i mindre bitar. Koka dem nätt och jämnt mjuka i saltat vatten.
Låt broccolin rinna av väl. Dra skinnet av korven och skär den i strimlor. Blanda broccolin och korven i ugnsfast form.

Gör en ostsås. Vispa ut mjölet i mjölken i en kastrull. Lägg i en klick smör eller margarin och koka upp under omrörning.
Koka såsen 5 min. Tag kastrullen från värmen och rör  i senapen och blanda ner osten.

Häll såsen över korven och broccolin och gratinera i övre delen av ugnen i ca 10 min eller tills den fått fin färg.
Servera med kokt potatis

Kommentarer
Postat av: Pernilla

dags att byta middagstips och berätta lite vad som hänt i helgen!

2009-03-08 @ 18:49:45
Postat av: Pernilla

Hej sabine! dags att byta ut middagstipset och berätta lite vad som hänt i helgen...

Kram Pernilla

2009-03-08 @ 18:51:39
Postat av: Sabine

visst det ska jag göra Pernilla. Jag börjar om en stund....

2009-03-09 @ 12:31:49
URL: http://rydstroms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0