Klar blå himmel

Vilket väder vi hade igår!!!!!
vaknade till snö....
Men jag vill ju ha vår nu....... har ju penseer som ska ner i alla blomsterlådorna runt mitt hus....

Och var hände idag då?
Jo solen tittar fram....och man blir ju så glad, så får se om jag börjar plantera eller väntar någon dag till...

I går började jag ju mitt "nya" jobb som Personlig assistent till en dam på 65 år.
Det gick hur bra som helst.....Jag längtar redan till fredag morgon då jag ska dit igen. Det verkade funka mellan hennes man och mig också...Skönt, annars hade det inte varit speciellt roligt att vara där 8 timmar/pass eftersom mannen är hemma dom flesta timmarna.
Fick bara lite ont i ryggen för jag satt mycket ca. 6 timmar av 8 timmars jobb... Får passa mig så jag inte får valkar i rumpan eller sittsår.....

Idag var jag på Bilbesiktningen med min bil.
Usch det är bland det värsta jag vet, men min pärla bara gled igenom och överlycklig var jag, så i kväll blir det tårta för att fira.

Ni vet en som behöver lite socker(jag håller ju igen med Modifast) skyller ju på allt, alltså man hittar på för att få fira....
Skall bli gott, så får jag ta nya tag på fredag då jag jobbar hos damen, sen skall jag och barnen fara hem till deras farmor och farfar för vi är utslängda på kvällen, Mats ska ha poker kväll med grabbgänget, och då får vi inte vara hemma.
Sen jobbar jag lördag och söndag i S.Sandby så det blir mycket "Hålla igen" i helgen om inte Biggan tycker att vi skall festa till det på lördagkvällen???? vad säger du Biggan?

Nu väntar en god kopp kaffe i solen, man får njuta så länge det varar...
Må så gott alla vänner

Kommentarer
Postat av: Brorsan

Kul att du gillar det nya jobbet. Vårdyrket eller affärsyrket har ju alltid varit din nisch ju. Själv ska jag på en anställningsintervju imorgon, första urvalet, för ekonomer och jurister. Ska bli spännande. Mitt nya CV har verkligen tagit skruv på arbetsgivarna. Tur man ändrade det i höstas. Innan ändringen = inga intresserade arbetsgivare. Efter ändringen = nu är det de som jagar mig och inte tvärtom ..... :=)



Hälsa Snyggingen och Fröna där himma ....



Mvh



Brorsan

2009-03-25 @ 16:48:42
Postat av: Biggan

Hihi, valkar i rumpan o sittsår, det får kanske bli du som övertar kvasten om kvällarna!

Ted bjöd på en sån himla god morotstårta i veckan, undrar om det finns något över till helgen? Skulle inte tro det! Vi ses i morgon Sabine, pigga som två lärkor!

2009-03-27 @ 23:57:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0