Skendräktig

Min stackars"lilla" tjej är skendräktig.
Vi tyckte förra gången hon löpte att hon blev väldigt tjock över buken och misstänkte då att hon var just skendräktig, när samma sak hände denna gång åkte jag till veterinären för att kolla hennes vikt och vad paff jag blev 36kg, hon har gått upp 6kg på 1år.....
Veterinären i Sjöbo tyckte vi skulle hålla koll på henne och väga henne 1 ggr/månad för att se om hon gick ner igen efter löpet, men på hundkursen i går tyckte deltagarna där att hon blivit JÄTTESTOR, så jag ringde veterinären i Dalby idag för råd: det blev en tid i dag för ultraljud! Inga valpar på gång men väl en rejält skendräktig tik. En ny viktkontroll och denna gången 38,3 kg, i måndags vägde hon 36kg.  

Receptet lyder:

1.Hälften av maten hon brukar få och inget sidan om ingen korv och ingen godis
2. Dubbel motion!!!!!
    Hon får i dag 1½timmes motion och ska nu alltså ha 3timmar/dygn. Vilken tur att man inte jobbar så  mycket!!!!
3. vikt kontroll 1ggr/månad

Det blir till att få mycket motion för mig, men.....3x1 timme promenad till frukost, lunch och middag ska väll få Kelly att tappa 8 kg får jag hoppas i allafall
Hon ska ha lite kolhydrater och mycket protein...hm. protein finns i kött om jag inte minns helt fel får ge henne mer av detta tror jag, eller köpa annan hundmat.

Förresten Sverige vann ju igår. Bra spelat grabbar!!!!!!!



 


Kommentarer
Postat av: Pernilla

oj, 38,3, jag som tycker ville vägen mycket 10 kg, men det e klart han e mindre sorts hund, han skulle oxå behöva lite håll igen, för han får redan idag minst 3 h promenad redan.

Idag slutade min lilla dam 8:an så nu börjar även sommarlovet för henne, härligt tänk om man kunde va ledig hela sommaren....

2009-06-11 @ 20:07:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0