Pärlan är hemma

I går for jag och Mats åter tiill Vinslöv för att hämta hem husvagnen....

Vi trodde allt var fixat och klart....

Vi hämtade nyckeln och gick för att koppla på vagnen, tog en titt in i vagnen för att se så allt var OK
kollade Pontus säng...inte fixad helt, distanns mellan säng och vägg fattas
Nya tältet låg där fast med fel stativ...Stål...vi ska ha Glasfiber...in i butiken pratade med säljaren som beställt det nya tältet, då har han inte hört något om glasfiber...jag började bli smått tokig..ut till vagnen igen för att kolla om dom gamla pinnarna ligger kvar, och visst det gör dom TACK gode gud!
Trodde allt var Ok nu, men icke, vi måste ju ha något att fästa stativet i ...in i butiken igen...fick Fixon-beslag men upptäckte när vi kom hem att dom troligen är fel...
och inga tältpinnar att banka ner i marken, inga stormlinor mm mm

Men en stor tröst är ATT TÄLTET NU PASSAR, det bara gled i rännan Jippi en stor glädje.

Ska ringa säljaren i morgon och höra om dom kan skicka allt vi saknar eller om jag åter måste köra 14 mil för att få hem ALLT....
Jag tycker det verkar som att vi inte skulle ha köpt en ny husvagn eftersom det bara varit än det ena än det andra...

Men dom säger ju att det sista som överger en är hoppet...Hoppas det stämmer.

I dag började Alexander "Sommar simskola"....Det var kallt sa han... så efter 20min ville han inte vara med längre...
Min stackars påg, nya tag imorgon då dom förhoppningsvis får vara i den djupa bassängen annars får han vara med så länge han klarar det...Hoppas solen skiner i morgon me´för då blir det ju varmare....och jag får sola.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0