va jag är duktig!!!

Idag har jag verkligen tagit mig i kragen.
Jag har gått och retat mig på att här är så smutsigt och dammigt flera dagar nu, så det var bara att ta fram skursakerna,svabben och alla möjliga rengöringsmedel.
Sagt och gjort: på med bra musik och lagom högt så man kommer i stämning för att röja.
 Det tog 4 timmar men nu luktar det uuuunderbart i hela(nästan) huset och håll med,  det finns inget skönare än att gå på nytvättade golv man nästan svävar fram
Nu är det bara julgardinerna som skall ner och gardinerna i vardagsrummet. 
Jag skulle nämligen starta en brasa i öppna spisen, öppnade spjälet som sig bör göras la in ved och Logs brasan tog sig så jag gick för att göra mat och märker att det osar rök, rusar in i vardagsrummet och det är rökigt som f-n. Troligen har vi stopp i skorstenen, så det blir ingen mer eldning förren sotaren varit här. Tråkigt då det är så mysigt med brasvärmen, så därför måste även de gardinerna ner för tvätt sen ska möget strykas också bara 20meter, men sen luktar det väl fräsht här också.

När jag var på Netto igår köpte jag en sån här Söt va?

Det är en doftödla som pryder min spegel på toan, dom har vi placerade lite överallt i huset, doftar lite hela tiden.

Nu skall jag äntligen få min belöning för att ha slitet med huset i 4 timmar. Det skall bli ostkaka med jordgubbsylt och en god kopp kaffe, vad jag har längtat efter denna kopp, har ju inte druckit kaffe på en hel vecka.


Kommentarer
Postat av: Biggan

Grattis! Trevlig blogg du har fixat till!

Jag lägger den i favoriterna så har jag den lättillgänglig när jag inte kan sova! Alltså nu menar jag inte att den är sövande,jag menar att jag får lite tidsfördriv och kan skingra tankarna lite.

2009-01-22 @ 12:40:48
Postat av: Sabine

Du är för go!

Det gör inget om den är sövande för då kanske du somnar lättare. Nu ska du snart jobba.Ha Ha ha och jag är ledig, fast du tjänar ju pengar. Nu ska jag börja sy.Ha det bra

2009-01-22 @ 13:52:20
Postat av: Anonym

Hejsan Sabine! Jag fick böckerna igår, lycka till nu!! För att svara på dina frågor... Ja, jag har sytt lite nallekläder med hjälp av S&S Home Made Bear mönster, och det funkar helt OK till de flesta nallar 35-55 cm. Fast byxorna brukar bli lite korta, i alla fall för tösernas nallar, och de stickade tröjorna blir gärna lite för långa i ärmarna, men bara man mäter ordentligt så brukar det gå bra :-) Däremot brukar jag inte använda tvillingnål alls, men det är nog mest för att jag inte orkar "klydda" för mycket med nål- och trådbyten... hehe! Man måste ju har två rullar igång, och komplettera med "pinnar" och nålar och grejer, nej det är jag alldeles för lat för... hehe! Jag syr elastiska tyger antingen med vanlig sick-sack eller med trikåsöm, och vävda tyger syr jag med vanlig enkel raksöm, även fållarna. Förresten så kan jag avslöja att den nya boken är den bästa av dem alla, hur mycket gulligt som helst!! Hör av dig när och om du vill låna :-)

Må så gott!!

Susanne

2009-01-22 @ 19:18:38
Postat av: Sabine

Tack för tipsen Susanne, då får jag väll pröva med samma sysätt som du använder, zicksack eller trikåsömn.Det låter för krångligt med tvillingnål för mig också.

Ha dt bra/// Sabine

2009-01-22 @ 20:38:37
Postat av: Susanne

Ok, nu fattar jag ju!! :-) Nallekläderna blir kanske lite väl vida för Baby Born dockorna, men mina tjejer använder nallekläder till dockorna och tvärtom, så helt ärligt tror jag inte det har så himla stor betydelse. Den största skillnaden är ju att nallarna gärna har lite tjockare armar och ben, och ett betydligt större huvud. Jag har förresten alla S&S nallemönster om du vill prova något av dem :-) Himskt rent vad jag babblar... jag börjar nog bli trött.. hehe!



Ha det!

Susanne

2009-01-22 @ 21:10:28
URL: http://familjenstalnacke.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0