Iskall morgon

Oh vilket uuuunderbart väder vi har i dag. Kall och flera minusgrader och hög luft. Det blir till att ta på sig rejält och ta en långpromenad även idag.

Äntligen fredag....
Men vad skall man äta?
Någon som har något gott och bra förslag?

Det blev ingen badminton för Alexander igår ,han sa att han inte pallade. Var får barnen alla ord ifrån?

Har en annan fråga till alla som läser på min blogg.: Hur gör jag för att länka till en butik mitt i texten
Ex jag skall förhoppningsvis till Stoff och Stil i helgen och då vill jag att andra skall kunna klicka på Stoff och Stil och komma direkt till deras hemsida.
Någon som vet?

Nu måste jag rita av fler mönster.
Ha det bra

Hej igen!
Tack Susanne det gick bra att göra som du skrev, tänk vad man lär sig, något nytt varje dag.

Nu har vi varit ut och gått en lagom runda ,det blev bara 1 timme idag, sen varit och handlat något man ju tyvärr måste göra när kylskåpet gapar tomt.
Tyvärr blir det alltid dyrare när man tar en tur in på Granngården, jag skulle bara ha hundben, men det blev 4 st gullrankor en ny klosax och 4 st hundben. Men nu blir det ju fint på väggarna också, en färgklick kan ju behövas i bland.
Men jag tror inte Mats blir så glad då det innebär att han måste plocka fram borrmaskinen för att borra och plugga och sen sätta en bra skruv som krukorna kan hänga på.

Men vi får se. Han behöver ju inte göra det idag men kanske i morgon när jag ändå skall jobba. Annars har han ju inget att göra!

Middagen i kväll blir Baconlindad kycklingfile´med hasselbackspotatis och en massa olika såser B.la
champinjon och sherry sås, bearnaisesås, 3 sorters pepparsås( finns färdig hos Knorr) och sist Rödvinsås ( också denna finns färdig).
Detta avnjutes  med ett gott glas rött!
Till efterrätt blir det chokladpudding.

Trevlig helg på er allesammans, vi kanske hörs på måndag

Och Carro ut med bebben nu!! Du får ut och jogga eller nått.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Tjena Sabine!



Ja, visst är det mysigt väder idag, helt klar himmel och kallt som attan :-) Fredagsmys hos Familjen Stålnacke... Linnea beställde Tacos, oj så ovanligt... hehe! Du, jag hittar inte din mailadress, jag har jättebra tips på hur du skapar länkar i dina inlägg, men jag kan inte maila över dem! Hör av dig så fixar vi det :-)



Ha det så skönt på långpromenaden, önskar dig och familjen en riktigt härlig helg!

2009-01-16 @ 10:02:16
URL: http://familjenstalnacke.blogspot.com
Postat av: Sabine

min mail är [email protected] eller [email protected].

Eller skall jag ringa dig?

hälsn.Sabine

2009-01-16 @ 10:59:35
Postat av: Susanne

Mail på väg :-)

Susanne

2009-01-16 @ 11:48:06
Postat av: Pernilla

Själv e jag utbjuden av jobb på st. markus vinkälla buffe blir det :). Ha en trevlig helg! P

2009-01-16 @ 13:56:00
Postat av: Pernilla

2009-01-16 @ 13:56:32
Postat av: Carro

Delge mej också gärna det ang länkarna.....

2009-01-16 @ 14:01:22
Postat av: Tony

Trevlig helg till er alla!

2009-01-16 @ 14:46:44
URL: http://wordpress.com/
Postat av: Tony

Blev fel där med URL:en, skriver in den rätta ... ;=D

2009-01-16 @ 14:47:57
URL: http://tonyvanvoorst.wordpress.com/
Postat av: CoopNörden

Ha en riktigt trevlig helg mina vänner!!! Sås är fantastiskt gott!!!

2009-01-16 @ 18:50:40
Postat av: Månsson

Kyckling e man ganska mätt på för tillfället, men skulle kunna betala en bra slant för riktig BACON!!!!mmmmmm

2009-01-17 @ 10:11:52
URL: http://www.familjenmansson.blogspot.com
Postat av: Farfar

Heeeej!!!!!!



appropå middagsmat? Kalvrullader med rödlökssky och

mandelpotatispurè är inte fy skamm det heller.

2009-01-17 @ 14:12:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0