En skön kväll

Då var det söndag kväll och det är bara Alexander och jag hemma, Mats och Pontus är i badmintonhallen för att träna och ha lite egen tid pappa och son.
Förstår inte att Pontus orkar han har varit i Ystad i simhallen 5 timmar med 2 kompisar, men när badmintonen kallar orkar han, sen sover han ju gott....
Alexander och jag var i Lund innan idag för att leta reda på Gogos, han behövde fler sa han fast han har över 100st, dessa figurer gör en ju ruinerad. Ena dagen är det Gogos andra dagen Pokemon.

Detta är Gogos små plast figurer 3st/15:-

Dom fanns inte på Jättekul i Lund och inte på BR så det blev till att köra till Bo Ohlsson i Tomellila, och så klart var dom slut även där och då tyckte min lille påg att "snälla mamma vi kan väll åka till Toy´s R Us" och såg så bedjande ut att jag nästan inte kunde säga nej, men jag var helt slut och sa att kanske på tisdag, och det nöjde han sig med.
Får väll se om jag pallar köra 6 mil bara för lite plastfigurer, men har kanske andra ärenden till storstan.
Sen när vi väl kom hem var det bara att fixa mat , jag var såååååå sugen på köttfärslimpa så det blev det och när limpan ändå var inne i ugnen gjorde jag kalopps till i morgon, vad skönt jag ska ha imorgon bara sy sy sy.

För i går var jag på Stoff och Stil.Till och med Mats ville följa med in och shoppa.
Vilket fynd jag gjorde 2m velour för 30:- jippi vad jag kan sy, sen blev det en massa dragkedjor till klänningarna och brett gummiband för jag skall sy nya joggingbyxor till mig och min "lille"man. Han ville ha ett par mörkblåa och snål(sparsam)
som han är ville han att jag skulle sy ett par till honom. Billigt 1½m jogging för 29:- kan inte bli billigare.

Precis satt Alexander ocg ritade och ville att jag skulle fota honom såklart sa ju jag och här är han

Just nu älskar han att måla Pokemon.
Och sen tog han kameran och tog kort på sin älskade hund

En trött hund!

Nu kommer en liten men ack så viktig önskan för mig :
Jag ser att jag har ca 50st som är inne på bloggen varje dag, men bara ett fåtal som skriver något, Snälla kan ni inte bara skriva"HEJ! och ert namn så jag vet vem som smyger runt på min blogg. Jag är ju så nyfiken av mig vet ni som känner mig.
Nu skall alexander och jag äta efterrätt: Chokladpudding och vaniljglass.
Glöm nu inte min önskan

Kommentarer
Postat av: Biggan

Smyger, vet jag inte om jag gör! Men jag kollar om du har skrivit något nytt! Fast 50 gånger har jag inte varit inne på bloggen! Ett par gånger i går och ett par gånger i dag, du får väl vara flitigare att skriva! Tänk så stor Alexander har blivit.Jag har ju inte sett honom på flera år!

2009-01-25 @ 19:44:27
Postat av: Carro

...vad lustigt va..jag var också sugen på köttfärslimpa idag..jag tänkte göra det men vi åkte bort istället så det bidde ingen limpa....

Jag e la en av dom 50 som alltid lägger en kommentar..lägg in chatten på din blogg det e mycket roligare och smidigare ..

2009-01-25 @ 19:55:06
Postat av: Pernilla

Trevligt att fått tillbaks en vän och helt plötsligt har jag 2 bloggar o kolla in på varje dag

Hoppas helgen har varit bra.

2009-01-25 @ 20:23:21
Postat av: Susanne

Morrn morrn! Va' bra att du hittade billiga tyger! Jag brukar också passa på när det är rea, jag letar ständigt efter billiga tyger och garner :-) Och kalasprylar, och papperspyssel, och... och snart börjar det blir dags att sortera ut lite av allt som jag har liggande!... hehe! Ska plocka fram mönstret till nalleklänningen, så ska du få det under veckan!



Ha en härlig måndag, lycka till med symaskinen!

Kram,

Susanne

2009-01-26 @ 08:05:21
URL: http://[email protected]
Postat av: Sabine

hej mammama du är jetesnel ibland edu dobel snel.

2009-01-28 @ 16:47:07
Postat av: Sabine

hej mama alex r

2009-01-28 @ 16:49:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0