Äntligen friska

Då var vi tillbaka i vardagen.Skönt!
Alexander ville så gärna till skolan idag och det fick han jättegärna göra han hade tråkigt hemma sa han, hoppas han tycker det när han går i högstadiet också.
Han fick för sig att han skulle börja spela badminton idag eftersom han slutat på fotbollen men vi får se när han kommer hem från skolan..
Imorse kom Rasmus(grannens påg) in med 2st böcker med dockkläder som jag fått lånat av Sofias mamma Susanne


Oh vilka fina dockkläder speciellt den första boken" Dockkläder" det finns allt dopklänning, sparkdräkter, stickade koftor mm.
Tror jag behöver vara ledig för att bara sitta vid symaskinen.
Har börjat kopiera av mönsterna men jag vill börja sy, måste ta en vända in till Malmö och "Stoff och stil" och köpa
vellour tyg. För dockorna måste ju ha mjuka och sköna kläder.

Om en stund skall Kelly och jag gå en runda med hennes "Lover boy" en vit boxer ,Viggo heter han, skall försöka ta med kameran  så ni får se 2 turtur duvor .

Igår var det Alexander som stod för matlagningen se så duktig han är

Korv stroganoff blev det med roliga former på korvarna. Han skall bli kock säger han, vi får väll se det är många år kvar till gymnasie valet.
Kelly som älskar korv sitter så klart och hoppas att det ska trilla ner någon bit, vilket det säkert gjorde.

Nu väntar en skön skogspromenad på några timmar om jag känner Viggos matte rätt och det behöver ju vi som suttit inne 2 dagar.
Regnkläder, mössa,vantar så är man rustad för denna promenad.

Nu är vi tillbaka från den "lilla" promenaden tog 3 timmar. Helene är inte klok hon drar iväg mig på långa runder. I dag gick vi runt Sövdesjön och halva snogeholmssjön tror jag, jag hittar nämligen inte så bra i vår stora skog, så jag litar på Helene för hon hittar. Men skönt var det iallafall. Så nu får det bli en liten fika med Alexander som precis kom hem och hade ont i magen på nytt....Kanske bara är hungrig.


Kelly Och Viggo i Snogeholm/Rafftarp

Kommentarer
Postat av: CoopNörden

Jag ser fram emot rundan runt Sövdesjön 2010-01-01

2009-01-15 @ 16:18:08
Postat av: Sabine

vem är Coop nörden?

2009-01-15 @ 16:20:49
Postat av: Sabine

Tomas din buse! Visste att det var du. Det blir en extra lång rund för dig det kan du behöva, jag kanske gömmer öl på vägen så springer du kanske

2009-01-16 @ 08:18:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0