Ute i stormen

Har nu äntligen kommit in efter en promenad på 1½ timme, svinkallt var det trots långkalsonger, mössa, vantar och termobyxor, som jag så klart glömde att skriva igår att jag använder termobyxor alltså och inte bara långkallingar som Carro trodde hi hi hi... Nu väntar en god kopp kaffe, det tycker jag att jag förtjänar. Kelly ligger här vid mina fötter helt färdig.
Kolla själv                               


Snart kommer Alexander hem med skolbussen och då väntar det läxor, han glömde att ta hem en som han fått att göra över helgen så det blir att göra den idag, snackar man för mycket i skolan blir det att jobba hemma istället, lika bra att han lär sig,det blir ju tyvärr inte lättare med åren...
Igår såg jag ju Pretty woman... oh vad jag skrattade, skrattade så jag tjöt, men den är ju underbar.

Ikväll är det Bygglov....
Undra om man får några nya ideer?
Jag skulle vilja ha hennes syrum i lastbilen, någon mer?
Och hennes symaskin och hennes händiga killar, ja då hade det blitt mycket gjort i detta hemmet tror jag, fast ....
jag har det nog bättre som jag har det, fast jag skulle vilja ha hennes blick för renoveringar, hon gör det ju så SUPER, fast undrar vem som betalar...
Nu kom lilleman och jag vill ha kaffe med semla mums skall det bli.
Ha det bra så länge.

Kommentarer
Postat av: Carro

...jo du ..2 vasalopp!

Jag ska också belöna mej med en semla till kaffet..mmmmmm

Har tänt en brasa så skön ..soffan skriker efter mej och jag efter den..myyyyyyyys!!

2009-02-03 @ 14:29:13
Postat av: Susanne

Hejsan Sabine! Har varit full rulle hos oss så jag har FORTFARANDE inte fått tummen loss för att leta efter mina nallemönster - tyvärr har jag ingen bra organisation på dessa hopplösa lösmönster från S&S... hihi! Men jag har kikat på deras hemsida, så nu är jag helt säker på att det inte finns någon jacka, vilket innebär att de enda mönster jag har som kan passa Build-a-bear finns i de böcker du redan har lånat :-) När kommer det förresten bilder på det som du sytt??? ;-)

Hoppas semlan smakade bra!

Susanne

2009-02-03 @ 14:53:46
URL: http://familjenstalnacke.blogspot.com
Postat av: Susanne

Hej igen! Gjorde en rockad i mitt pyssel-rum igår kväll, så jag skickade 4st mönster med Sofia i morse, hoppas att du får dem :-)

Ha en fin dag!

Susanne

2009-02-04 @ 10:51:22
URL: http://familjenstalnacke.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0