Min stackars store plutt

Ja i dag var det ju dagen D med tävling i Staffanstorp för Pontus del i badminton, tyvärr gick det inte som han och vi hade trott. Han vann sin pool med 2 bra matcher och vann åttondelsfinalen men sen i kvartsfinal mötte han en  väldigt duktig kille från staffanstorp som han förlorade mot ,Pontus vann första set men förlorade dom två nästa och besviken blev han. Det kan jag förstå. Men min stackars påg!!!
Fast nu är det glömt och han tar nya tag i seriespelet som väntar nästa helg och då blir det än värre....Många tuffa matcher med dom som är både äldre och har spelat längre än honom.
Men säger man inte att övning ger färdighet?
Annars har det väl inte hänt så mycket mer än att jag har väldigt ooooont i häcken efter att ha suttit på träbänkar i 7½ timme, tur att man inte går i skolan mer för då hade man väll fått hemorrojder av trästolarna där.

Nu väntar en ordentlig insmörjning av Pontus fötter för det tycker jag han är värd

Lite bilder på min stor plutt




i full action


match om åttodelsfinal som han vann.

Kommentarer
Postat av: Brorsan

Spelade han kvartsfinal??? Woooh!!! Då är grabben bland dom ÅTTA BÄSTA i tävlingen ju....

Så de é väl inget å deppa för. Räkna alla dem som hamnat utanför kvarten ....

Pontus måste vara en väldigt bra badminstonspelare för sin årgång och ålder måste jag säga....

Go Pontus Go

/Bästa hälsningar morbror Tony

2009-02-08 @ 19:51:47
URL: http://tonyvanvoorst.wordpress.com
Postat av: Sabine

Tack min käre storebror, jag skall hälsa honom detta men just nu är han lite deppig och det får han vara, han tycker inte han gjorde sitt bästa trots att vi och andra föräldrar och spelare tyckte detta. Men han är som sin pappa EN JÄKLIGT DÅLIG FÖRLORARE.

Ha det bra från Lillsyrran

2009-02-08 @ 19:55:02
Postat av: Brorsan

Klart han får deppa. Men finns ingen anledning. De största lirarna börjare som smålirare också. Det krävs enormt mycket för att bara lyckas hamna bland de 8 bästa. Jag tycker att tillhör man i topp 10 så är man bland de bästa. Allra bäst kan ju bara en bli. Fortsätter Pontus sitt spel så kommer han dit förr eller senare.

Hans nästa mål blir ju nu att försöka hamna i semifinalen framöver. Skitsamma om det händer i nästa tävling eller tävlingen efter osv, men det viktigaste är ATT han har målsättningen. DEN kan ingen ta ifrån honom.

Jag vet ju att Pontus är mångsidig och har lätt för att lära oavsett vad det gäller, så brister det är det hans motivation, inte förmågan att lära sig.

Jag tror på Pontus!

/Bästa hälsningar morbror Tony

2009-02-08 @ 20:44:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0