En skön men kall dag

Efter en skön runda runt kyrkogården här i Sövde och lite koll i sommarbyn väntade en varm dusch, kan ju behövas när man är genomfrusen efter 2 timmar i friska luften. Sen kom Alexander hem och det blev midda´korvstroganoff med ris... inte speciellt gott men vad gör man när fantasin tryter, huvudsaken är ju  att man får mat. I morgon blir det iallafall god mat "lax med hollandaisås och potatis till detta" mums
När Alexander kom hem idag riktigt sken han så jag frågade så klart om det hade hänt något speciellt?

-Ja titta mamma, sa han och plockar upp 4 mönster till nalle/dock kläder som jag fått låna av Susanne.
Att han kunde bli så glad för det, men tror det var för han visste att jag skulle bli glad. Min lille goding!
Han sitter just nu och vilar och spelar Nintendo DS innan läsläxan väntar.
 
Glömde skriva vad som hände i måndags när jag jobbade, minns ni rumpnissen i "Bonde söker fru"
Han som blev 2:a han ja.
Han bor i S.Sandby eller Flyinge och handlar en del på Coop där jag jobbar och i måndags stod det två tjejer ca.25år gamla och tisslade och tasslade om att - Är det inte han från Bonde söker?  Och sen har dom mage att be om hans autograf, visst sa han -Har ni papper och penna då?
-Nä säger dom och tittar på mig, så dom får vars en bit kvittopapper . Sen fnittrade dom , jag förstår om det varit små tjejer men vuxna. Tur man inte är känd från TV. Det räcker att man är känd på Coop!!!!
Nu är det bara att hoppa i jobbebrallorna och åka och göra sin plikt men sen är jag LEDIG i 4 dagar jippi och då skall det sys så maskinen glöder.

Kommentarer
Postat av: Carro

åååh nu blir det lite "lassie" här tror jag bestämt...

Vi har ju också en bonde här i trakten....han med klisterlappenpå fotoramen handlade på hemköp i våran byhåla....så nu kan du också känna "lassie"

Tjingeling!

2009-02-04 @ 20:48:11
Postat av: Pernilla

hmmm...märks mina vänner bor på landet...

2009-02-05 @ 09:40:08
Postat av: Sabine

du är hjärtligt välkommen att flytta hit du också Pernilla, tänk sommaren....Sommar sol och vin i massor kommer det att bli och vi har 4st solstolar vid poolen så det är bara att slappa och vila... Grannen skall nog snart sälja hoppas jag. Skall jag fråga?

2009-02-05 @ 15:04:32
Postat av: Carro

Hahahahah...Pernilla på landet.....vin? näe...pool.......nja hon badade då inte inte i min pool....badkruka som hon e....du får hitta på något bättre...

2009-02-05 @ 16:10:16
Postat av: Sabine

Ja vad tycker du vi ska hitta på med henne???

sommaren är ju här snart, och då vill man ju ligga i poolen på en luftmadrass och med ett glas vin eller 2...Får fundera på något

2009-02-05 @ 16:51:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0