1 december

Julkalendern är färdig med olika saker till Alexander och blev upphängd i går kväll när han låg och sov hi hi hi
Lillprinsen trodde inte han skulle få någon i år, men tjii fick han, mamma hade fixat en ändå...
Vilken mamma jag är....

Igår när jag jobbade hade vi en trevlig kund som skulle köra hem till Schweiz, han skulle ha med sig svenska jultraditioner och frågade om tips på svensk julmat, och säljare som jag är( ha ha ha) så sa jag så klart till honom att köpa
sill, brunkål, glögg-och det skulle jag försöka beskriva vad det var, så jag sa att det smakar som varmt vin typ gluewein
då säger han -hur smakar det då? trodde jag skulle bli tokig, men i allafall han toppade vagnen, slutnotan blev2500:-
När han höllt på som bäst att plocka upp sin saker på bandet kommer ungdomarna in och utbrister- Va fan är detta Ullared?
Dom övriga kunderna i kön började asgarva och jag med för den delen, killen bara tittade på mig och fattade inget.
Så jag försökte förklara vad Ullared är för något,och detta skulle göras på engelska som jag inte är så bra på, men det gick och killen skrattade själv åt alltsammans.
Tänk om man kunde ha sådana kunder varje kväll, det hade varit underbart roligt, men julen närmar sig ju sakta men säkert nu,så det blir säkert fler såna här grejer som händer.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

härligt med julkalender, men ska inte göra samma misstag med barn nr 2 ,det är en himla karusell o få ihop 24 paket.

2009-12-01 @ 16:34:55
Postat av: Biggan

Det var en himla glad kille i allfall. Hoppas han är lika glad när han märker vad du sålt på honom! Jag undrar om han köpte surströmmingsburken som han var så intresserad av!

2009-12-02 @ 15:01:47
Postat av: Sabine

Ja Biggan han köpte 2 stycken t o m så det kommer luckta gott där han är

2009-12-02 @ 16:37:37
Postat av: Susanne

Efter att i några år nu har försökt får ihop till 24 paket till mina småttingar, med all den stress som det har inneburit, så har jag faktiskt i år fallit till föga för de färdiga julkalendrarna med små presenter i... Flickorna är lika glada, men jag måste säga att en del av känslan med den där julkalendern med alla små paket som man själv slagit in, jag den är ju försvunnen... Få se hur jag gör nästa jul... hehe!



Ha en härlig helg Sabine, och hoppas att du får många trevliga kunder framöver :-)



Kramis,

Susanne

2009-12-04 @ 08:28:16
URL: http://familjenstalnacke.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0