Skolan har börjat

Igår började killarna skolan...Skönt tycker jag.

Jag var med Alexander första ½ timmen sen skulle dom ut i skogen för att .....
Ha dagläger (var tvungen att hämta lappen som vi fått av fröknarna)
Det ska dom ha de 3 första dagarna och jobba med djur, natur, ha lekar och olika samarbetsövningar.

Alexander tyckte det var så där i går morse att gå till skolan igen, behöva stiga upp kl 06,40 usch sa han flera gånger ochsen att behöva äta frukost....
Men allt gick bra och när vi väl var framme i skolan så fanns ju ALLA kompisarna där och dom var ju efterlängtade förstod jag när vi pratade om det på kvällen.
I dag gick det lättare att få upp honom till och med frukosten slank ner fort.

Pontus tyckte nog också att det var roligt att träffa sina kompisar igen( han är ju i den åldern nu då man ska vara tuff och inte kan erkänna att man saknat någon)
Han har fått en ny mentor igen! En ny varje läsår verkar det som att han ska ha....
Fast denna gången är det en toppen mentor han har fått  Linda heter hon är väll ca 35 år, har varit mammaledig nu i ett år. Hon är en bra lärare, håller efter eleverna, ser till att dom sköter sig och lämnar in vad dom ska, med andra ord en som Pontus verkligen behöver... Han kan nämligen vara "lite" glömsk och slarvig min store gosse.
Han har lovat att det är skolan som kommer iförsta hand nu, för annars blir det ingen Moppe har vi sagt.
Han har ju börjat 9:an så snart är det dax att söka in till gymnasiet och då behövs bra betyg.
Mer än G alltså!!!

I dag skiner solen och då vill man ju bara vara ute och det har jag redan hunnit med, har rensat rabatter, uppfarten
kastat vissna blommor från blomsterlådorna vi har runt fönsterna och nu väntar tvätten på att bli uthängd och sedan en runda till med Kelly, för nu är det tillbaks till verkligheten när nu pågarna börjat skolan. Så det blir först en "liten" kisse rund på 30min när killarna åkt med skolbussen sen frukost för mig, sen vid 12 tiden en runda på 1½ timme med Kelly. sen fika när Alexander kommer hem (Han är hemma vid 14 tiden) sen åker jag och jobbar och är ibland hemma vid 20 tiden och då blir det en "lite" rund till på ca 30min, så jag får motion det kan jag lova, men det är så skönt att ut och gå i skogen och inte tänka så mycket.

Nyfiken som jag är undrar jag vem det är som bor i Tomellilla, Svedala,Stockholm,Klågerup och Vollsjö och kollar in min blogg?? Klart att det är kul att folk kollar och läser, men VEM ÄR NI?


Kommentarer
Postat av: Carro

det verkar som om det e jag som e Tomelilla just nu...lite konstigt...ibland e jag lund och nu e jag tomelilla...den lever sitt eget lilla liv den där feedjit

2009-08-20 @ 12:22:12
Postat av: Carro

..skumt...verkar inte ta min kommentar...

Nåja jag gör det igen...

Jag är tomelilla ...feedjit lever sitt eget liv ..ibland e jag lund...märkligt!

2009-08-20 @ 12:23:50
Postat av: Sabine

Tack Carro, du är kanske ett litet spöke som flyttar lite då och då

2009-08-20 @ 14:04:57
URL: http://rydstroms.blogg.se/
Postat av: Carro

..vet du jag tänkte smsa dej..men min telle e fucked up å hittar inte mina kontakter då jag bytt fram och tillbaka...kände att det skulle ta alldeles för lång tid..krångligt..tänkte faktiskt ta en rövare på hemresan och åka inom sövde men vad fan...inte kan jag din adress utantill...

Jag åker gärna hem till dej med mina barn hade varit skitskoj...säg en dag när du kan så träffs vi!!

2009-08-22 @ 19:26:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0