Här ska städas här ska fejas.....

Ja det är vad jag har gjort i dag, städat alltså.

Hade bestämt mig för att ha en lugn och skön dag och bara ligga eller sitta och läsa, men icke sa nicke när jag tittade under badkaret för att ta upp en klämma jag tappat.
När jag väl tittade där under...urk vad äckligt så det var bara att plocka fram svabben och Ajax och börja städa, men så fint och gott det luktar nu.
Men nu är det dax för en god kopp kaffe och min nya bok som kom med posten i dag


Julie Gregory överlevde Münchhausen by proxy, förmodligen den mest komplicerade och dödsbringande formen av barnmisshandel som är känd idag. Från sin tidiga barndom blev Julie Gregory regelbundet röntgad, opererad och medicinerad i en fåfäng kamp mot sjukdomar som skapades i hennes mors fantasi. Münchhausen by proxy (MBP) är världens hemligaste och farligaste form av barnmisshandel där vårdnadshavaren, oftast modern, uppfinner symtomen hos sitt barn därför att hon eftersträvar läkarnas uppmärksamhet.[...]

Jag vet att jag är knäpp som vill läsa böcker som denna, men när jag vet att dom slutar bra så bara måste jag.

En annan bokserie jag varmt kan rekommendera är:



Ett barns kamp för att överleva

När Dave Pelzer vid tolv års ålder omhändertogs av myndigheterna uppdagades en skakande historia. Sedan fyra års ålder hade han vanvårdats och systematiskt misshandlats av sin psykiskt sjuka mor.
Dave isolerades successivt från sin pappa och sina bröder. Han behandlades sämre än en hund och många gånger önskade han att han skulle få dö.
Idag är Dave vuxen. Med beundransvärt mod lyckades han inte bara överleva sin fasansfulla barndom utan också skapa sig ett tryggt och meningsfullt liv.
Det här är hans egen berättelse.
Det finns 4 böcker till i denna serien.

Om någon vill läsa så ta till er detta tips ha en hel rulle papper tillhands.
 


Kommentarer
Postat av: Carro

Jag tycker ...genom att läsa sådana här hemska historier som vissa får uppleva i sin barndom är bara att visa sitt medlidande..jag har läst och jag har gråtit!

Jag läser helst verklighetsbaserade böcker och ser helst sådana filmer som berör en ända in i hjärtat..

Du e fullt normal Sabbelito som väljer den typ av böcker..jag e liadan...

Kan därför rekomendera dessa böcker och som sagt en pappersrulle som tillbehör!

2009-08-13 @ 16:48:23
Postat av: Susanne

Tjena hejsan, och tack för fina boktips! Sorgligt nog hinner jag inte läsa nåt nuförtiden - eller det är väl egentligen en fråga om prioritering... Och detsamma gäller väl bloggen, för jag har ingen som helst inspiration att skriva just nu... hehe! Men det kommer rapport från sommaren så småningom, jag lövar :-)

Ha en härlig helg!

Kramis,

Susanne

2009-08-14 @ 11:48:29
URL: http://familjenstalnacke.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0